miercuri, 1 noiembrie 2023

REABILITAREA CLĂDIRII LICEULUI „MIRON CRISTEA” DIN SUBCETATE - HARGHITA, 2020-2023


I. IMAGINI DIN ISTORIA LICEULUI: 1955-2019

MOTO:
Mi-e dor de anii de liceu
                 Versuri Mioara Loboda
Vreau să mă-ntorc pe-a vieții roată
Și să mai fiu măcar odată.
Copilu-acela de demult
Cu mult respect și cu cuvânt.
Când vine toamna mi-e dor mereu,
Mi-e dor de anii de liceu
Mi-e dor de bluza apretată ,
Mi-e dor de părul prins în coadă .
Mi-e dor de prima zi de școală
Că-i treceam pragul cu sfială,
Mi-e dor de uniforma elegantă
Ce o purtau elevii odată.
Veneam cu "șapte ani de-acasă"
Da-i șlefuiam acolo-n clasă.
Profesorul ți-era părinte
Nu îi treceai pe dinainte.
Umil stăteai în fața lui
Dacă aveai ceva să-i spui.
El totdeauna știa să-ți spună
Când erai trist o vorbă bună.
Așa era odată școala
Avea onoarea ei și fala,
În ea se cultiva mândria
Să fii elev în România.
Se învăța să ai respect
Pentru bătrânul înțelept,
Dacă-l vezi jos să îl ridici
Să-l oblojești cu vorbe dulci.
N-aveam tehnologii înalte
Dar se-nvăța atunci și carte.
Un pic cultură generală
Așa era demult la școală.
         2 Septembrie 2O21



1955, după inaugurarea construcției în roșu a liceului




1965-1967, construirea corpului vestic al liceului


1975, la întâlnirea de 10 ani a primei promoții (1965-1975)


1977- 1978, Construirea corpului sudic al liceului


2002, la sărbătorirea a 40 de ani (1961-2002)



 2006:

 2006, la întâlnirea de 20 de ani (1986-2006):

2008, 15 ianuarie : revistalyceum.blogspot.com. prima postare
(170 postări, între 2008-2023)

- Foaie pentru minte, inimă şi literatură a elevilor de la Grupul Şcolar MIRON CRISTEA din Subcetate, judeţul Harghita, România ISSN 2343 – 872X; ISSN–L 2343 – 872X

2009, la spectacolul trupei Maghi di Oz (Italia):


2011, Liceul din Subcetate, sărbătorit la 50 de ani



2013

2019, la întâlnirea de 30 de ani (1989-2019):



II. REABILITAREA CLĂDIRII LICEULUI: 2020-2021


















CONTINUAREA LUCRĂRILOR ÎN ANUL 2022























CONTINUAREA LUCRĂRILOR ÎN ANUL 2023





































5 comentarii:

  1. PAVEL MUREȘAN:
    Felicitari tuturor celor care au depus eforturi de reabilitare a acestei importante constructii in care s-au format generatii intregi de tineri si care in continuare va da sanse de realizare peste timp a viitoarelor generatii. Existenta acestui Liceu a dat si va da in continuare sanse de implinire a celor mai frumoase vise de viata ale copiilor din zona. Felicitari celor care l-au infintat, intretinut si dezvoltat, precum si felicitari celor care il duc mai departe.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pavel Muresan, mulțumiri pentru cuvintele frumoase, de respect și recunoștință pentru toți cei care au pus piatră de temelie acestui lăcaș de educație, învățătură și cultură, și au susținut o traditie în a da aripi spre împlinire atâtor generații de absolvenți!

    RăspundețiȘtergere
  3. DORU DOBREANU:
    Cinstire,pretuire si recunostinta tuturor celor care au pus piatra de temelie si au contribuit la zidirea,intretinerea,reabilitarea si modernizarea acestei unitati de invatamant,care in decursul timpului a constituit un izvor nesecat de educatie,invatatura si cultura pentru atatea generatii de elevi. Totodata binemeritate felicitari si multumiri stimatei profesoare Doina Dobrean care cu o remarcabila daruire sufleteasca a promovat imaginea acestui Liceu,locul de unde si-au luat zborul atatea minti luminate,ducandu-i faima in lume.

    - Doru Dobreanu, mulțumesc! Suntem mlădițe crescute în acest liceu, cu iubire și dăruire! Recunoștință dascălilor noștri!

    RăspundețiȘtergere
  4. CRISTINA=POP DOBREAN:
    Locul în care am prins rădăcini și s-a pus temelia ființei mele...

    RăspundețiȘtergere
  5. Maria Braic:
    Leagănul copilăriei și trambulina vieții mele. RESPECT TUTUROR !

    Tatar Margareta:
    Școala mea dragă ❤️❤️❤️

    Mindru Elena:
    Școala a îmbrăcat o nouă și frumoasa haină! Sa fie cu noroc! Succes tuturor!

    Floarea Lacatus:
    Ce dor de vremea petrecuta la acest minunat liceu, de fostii colegi, de atatea momente de neuitat petrecute impreuna! Unde sunteti, ce faceti, ne vom mai revedea oare?

    Tatar Margareta:
    Floarea Lacatus. multă dreptate ai. Trece vremea așa de repede și din păcate nu o putem tine pe loc. Rămânem cu nostalgia vremurilor frumoase și cu dorul atâtor oameni minunați pe care nu i-am văzut demult și așa cum spui cine știe dacă ne vom mai revedea vreodată .🤷Sănătate și numai bine vă doresc tuturor și vă cuprind într-o îmbrățișare mare, mare 🤗❤️❤️❤️

    Marilena Curta
    Minunat, locul unde am invățat să scriu, să citesc, mai tîrziu acele amintiri care nu se uită niciodată! Felicitări!

    Lucreţia Checec
    Mă bucur să văd că s-au terminat lucrările la clădirea liceului. Cladire simbol pentru localitatea noastră. 👏😇💥🍀

    RăspundețiȘtergere